torstai 27. kesäkuuta 2013

TYÖHAASTATTELUN JÄLKIFIILIKSET

Hola amigos! Nyt voin sanoo, että oon tehnyt yhden ehkä monille jännitävimmistä asioista maailmassa tänään. Okei, ei se mulle ollut vaikeeta, mutta kuulemma monien mielestä ne ei ois pystynyt siihen. Olin työhaastattelussa, jossa mua haastatteli kaksi isoa johtajaa ja mun piti kirjaimellisesti nostaa itteni alustalle, kehua ja analysoida mun työtaitoja ja millanen ihminen mä oon. Syvemmin kun missään muussa haastattelussa ikinä. 

  •  Kerro miten koet henkisen kasvusi päivähoitajaksi? Mikä oli lähtötilanne ja missä olet nyt? 
  •  Koetko olevasi läsnäoleva vai suorittaja? 
  •  Miten toimisit näissä tilanteissa: x, x ja x. Miksi? Miksi päädyit näihin toimintatapoihin? Mistä oppinut? 
  •  Millainen kyky sinulla on kohdata erityislapsi tai erityisen haastavat vanhemmat? 
  •  Mikä on sinun vahvuutesi henkisen, fyysisen ja emotionaalisen kehityksen tukemisessa? 
  •  Mikä on sinun roolisi työpaikalla? 
  •  Miten koet itsesi? 

Siinä muutamia juttuja mitkä vielä muistan aamusesta. Kuulostaa tosi vaikeelta muttei kyllä ollu sitä yhtään. Sain aikamoisia kehuja ja huomiointeja mun sanomisista ja varsinkin työhakemusta kehuttiin harvinaislaatuiseksi. Arvatkaa vaan paljonko teki mieli alkaa huutaa onnesta? Jonkun ajan sisään ratkee minkä pitusen työpätkän saan ja mistä, mutta kyllä ne ilmas aika suoraan, että kelpaan helposti työntekijäksi niiden päiväkoteihin. Niin mahtavuutta! Nyt voi rauhassa odotella varmennusta ja jos ei tärppää, niin on ainakin yöhoitajantyö toinen mahdollisuus. Kyllä ne asiat alkaa vaan hoituu kun on hyvää palautetta saanu toisista paikoista, niin sun nimi muistetaan. Mitä siis opimme: tehkää täysillä aina työt.

Voisin vaikka palkita itteni tästä suoriutumisesta päikkäreillä (ainakin niiden yrittämisellä) ja ehkä lähden järkkäri kainalossa kuvaileen jos se kaatosade ei ala tekeen ilmaantumismerkkejään. Vois ettiä mapsilla jonkun pellon ja lähtee pyörällä reippaileen kilometritolkulla ihan vaan sen takia, että pääsen kuvaileen jotain kukan terälehtiä eri laitumille kun näille tuhannesti kolutuille. Pakko hankkia bussikorttikin kun meni just pari päivää sitten umpeen (matkatukikortti) niin ei paljoo enää liikuta edullisesti, että tervetuloa vaan muutaman sadan euron kuukausittaiset bussiseikkailut. Olisko jo se ajokortti mitään? Noh, sinnekkin ajotunneille liikkumiseen tarvis bussikortin, joten samapa tuo. Nyt unta kupoliin!

Edit: Heti kun julkaisin postauksen alko kaatosade! 



 

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti

∞ Siistiä kielenkäyttöä ja muistetaan toisten kunnioitus.
∞ Otan mieluusti vastaan palautetta hyvässä ja pahassa, mutta kritiikinomaisesti.