sunnuntai 13. huhtikuuta 2014

KIRVESSYDÄN ON JA PYSYY

Tiedättekö sen olotilan kun aamulla herää aikasin ja tajuaa, että ei tarvikkaan lähteä mihinkään pakotetusti ja silti on aikaa koko päivän tehdä asioita - joita ei edes pakko ole tehdä? Ai että! Sitä kutsutaan sunnuntaiksi. Mä eilen sanoin illalla kun lupauduin lähtemään äidin kaveriksi katsomaan Tapparan peliä, että tänään en liikauta eväänikään ovesta pihalle enkä vastaa puheluihin ja kuitenkin itse olin jo yhdeksän aikoihin soittelemassa kyytiseuralaista kaupoille. Kai sitä silloin on energiaa kun ei mitään tarvitse tehdä mutta sitten kun on arki ja velvoitteet niin pelkkä pyykkikoneen tyhjennys tuntuu ylivoimaiselta telkkarin tuijottamisen rinnalla.

Hillitsin itseni kiitettävästi kaupoilla ja ostin vaan ne jutut mitä olikin tarkoitus. Muutaman sisustusjutun, pesuaineita, leivontaan vuokia ja tarpeellisen hiusvärin sekä valokynän. Oon taputukset ansainnut kun katselee viimeisiä viikkoja miten sitä rahaa on palanut ja ei ehkä niihin ihan edullisiinkaan juttuihin. Vielä olisi yksi shoppailutavoite tälle illalle kun tilaan Stokmannin sivuilta vähän juttuja mitä olen himoinnut hyvän tovin ja nyt näyttää hintakin niissä paremmalta.

Ajattelin itseni vuoksi nyt sulkea läppärin tämän postauksen jälkeen edes hetkeksi, iskeä tortillat tulille ja käynnistellä leffailtaa kun ostin tätä vartenkin kaksi elokuvaa joihin katse tarttui harvinaisen tiukasti kaupassa. Mä harvemmin nykyään kun ostelen leffoja kun oon niin tylsistyneesti alkanut katsoon vaan koneelta. Pitää tässäkin asiassa ryhdistäytyä. On siinä ihan erilaista fiilistä ostaa leffa kun katsoo se koneen kautta. Se on vaan se juttu ihan siinä missä jääkiekkokin näyttää paremmalta hallissa kun telkkarista. Jos vuodesta 1995 asti on käynyt Tapparan peleissä hallissa niin minkähän takia oon nyt pitänyt pitkän tauon siinäkin. Eilinen peli muistutti siitä, että jos Tappara kerran on sydämeen kirveellä isketty niin kyllä se sielä on ja pysyy. Eilisen jännityksen ja adrenaliinin takia on pakko mennä torstainakin peliin. Ah, viikonloput ja jääkiekko on vaan paras yhdistelmä pitkänkin tauon jälkeen. 

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti

∞ Siistiä kielenkäyttöä ja muistetaan toisten kunnioitus.
∞ Otan mieluusti vastaan palautetta hyvässä ja pahassa, mutta kritiikinomaisesti.